Magisk ananasmask

Sitter här med min hemmagjorda ansiktsmask. Den är otroligt skön och enkel att göra.
 
Det enda du behöver är:
1 1/2 dl krossad ananas från burk
3 tsk olivolja

Och detta slänger du bara ner i en mixer. Glöm inte att fördela masken jämt över ansiktet. Masken ska sitta på i ungefär 15-20minuter. Så du kan ju lägga dig ner och vila under tiden för annars är det lätt att den rinner och kladdar lite. Skölj sedan av masken med varmt vatten, torka lätt med en handduk och smörj sedan in ansiktet med din vanliga fuktcrème.

Varför ananas? Grejen med ananas är att fruktköttet innehåller ett enzym som skonsamt löser upp smuts och döda hudceller. Det är också antiinflammatoriskt, lätt sammandragande och skönt uppfriskande.
Varför olivolja? Jo för att olivolja har läkande egenskaper och innehåller mycket E-vitamin som hjälper till att förbättra hudytan.

K.I.S.S (Keep It Simple Stupid!)


Kommentarer
Postat av: LINDIE

HAHAHA ananas ansiktsmask låter smaskigt hohoh

2006-09-19 @ 12:26:20
Postat av: Emy

Jag borde nog testa den, risken är bara att jag äter upp ananasen innan den ens nått mitt ansikte ^^'

Postat av: Isabella

Mmmm låter riktigt smarrigt!

2006-09-19 @ 19:01:33
URL: http://bellas.blogg.se
Postat av: Ida

Mmmm... ananas :D

2006-09-20 @ 19:55:31
URL: http://stylebyida.blogg.se
Postat av: Anonym

Låter bra!

2006-09-24 @ 18:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback